måndag 3 september 2007

Allt om Rannug?

Jag beklagar att denna blogg uppdaterats så sporadiskt. Jag funderar numera starkt på att ändra detta. Men då behöver jag en inriktning. Vad som händer i mitt liv och mina åsikter värderas tydligen så lågt av mig själv att ett inlägg om dagen är en omöjlighet. Hade jag tyckt att mitt liv och mina åsikter var så intressanta då hade jag publicerat minst ett inlägg om dagen.
Men så är ej fallet.

Nu funderar jag starkt på att låta bloggen handla om en person som jag känner. En person som trivs bäst reflekterandes i sin egen strålglans. En person som vill vara i centrum där allt handlar om en sak; honom själv.

Det är som en uppenbarelse för mig. Allt står nu klart. Hädanefter skall jag skriva om Rannug och enbart om Rannug. För om jag efter fyra månaders tystnad kommer på något halvt patetiskt om mig själv som jag vill publicera så vore det inte rättvist mot Rannug.

Lyktan är tänd. Och den är riktad mot Rannug.

Och i mörkret någonstans bortom lyktans ljus vandrar jag omkring utan att synas överhuvudtaget.

Och Rannug han önskar inget mera...

Inga kommentarer: