måndag 3 september 2007

The Contract

Såg igår filmen The Contract" med Morgan Freeman och John Cusack. Hade förväntat mig en spännande film i stil med filmer som "Jagad" och "Hunted" men ack så jag bedrog mig. Det jag fick var istället en film som påminde väldigt mycket om filmen "The Marine" med låtsasbrottaren John Cena i huvudrollen.

Nu vet jag att mina typ 2 läsare av denna blogg undrar varför i helvete någon överhuvudtaget ser filmen The Marine med John Cena i huvudrollen? Jag håller med... Det är pinsamt att erkänna att jag gjort det överhuvudtaget. Låt mig säga så här: jag har vänner som har ett öppet sinnelag och det är något som jag också försöker ha. Där har ni det... Kalla det förklaring eller ursäkt eller vad ni vill. Men nog om The Marine nu!

För att återgå till filmen The Contract. Den var förvånansvärt dålig. Dialogerna var dåliga, spänningen var som bortblåst och karaktärerna vore döda om de var mer passiva. Varför i helvete skrev Morgan Freeman och John Cusack på "kontraktet" att göra den filmen?

Se den inte!

Inga kommentarer: